Kazou kamp | Mijn ervaring

Hallo iedereen,

 

Deze zomer ben ik voor de eerste keer op Kazou kamp geweest en het leek mij wel leuk om mijn ervaring met jullie te delen. Ik ben alleen op kamp vertrokken en ik was ook de enige die alleen vertrokken is, al de anderen kwamen eigenlijk samen met vrienden of vriendinnen op kamp. Ik ben op kamp geweest naar Cesenatico, Italië. Ik ben vertrokken op 10 juli en ben terug thuis gekomen op 19 juli.

Eerst en vooral ga ik beginnen met de busreis. Zoals ik al had verteld ben ik alleen vertrokken en was de busreis voor mij nog een beetje onwennig omdat ik niemand kende. Wij zijn om 15u30 vertrokken. De eerste vier uur of zo op de bus waren eigenlijk gewoon een soort van vrije uren, van onze buschauffeur mochten we zoveel eten en drinken in de bus als dat we wilden als we alles terug proper achterlieten, dit hangt natuurlijk af van de buschauffeur. Na de eerste stop na ongeveer vijf uur, denk ik, hebben we de eerste kampioenenfilm bekeken. Rond 23u30 moesten we stil zijn, dat hangt natuurlijk ook af van de moni’s. Ik denk dat het rond 5 uur was dat we ergens gestopt zijn in Zwitserland omdat de chauffeurs wisselden en dan kon iedereen nog een keer naar het toilet. Daarna reden we weer verder en zijn we enkel nog een keer gestopt om te ontbijten een uurtje voor we aankwamen in Cesenatico. We zijn  rond 8u30 aangekomen met de bus en daarna hebben we eerst alle bagage naar boven gedragen. We sliepen in een hotel 200m van het strand en een klein pleintje/parkje waar ook het standbeeld van de wielrenner Pantani staat. We konden jammer genoeg nog niet direct in de kamers om ons op te frissen en ik kan je vertellen na zo een busreis wil je toch echt wel zo snel mogelijk een lekkere douche nemen. Daarna zijn we naar een parkje geweest op een paar kilometer van het hotel en daar hebben we een paar kennismakingsspelletjes gespeeld. Rond 12u30 hebben we voor middag gegeten in het hotel en daarna konden we in onze kamers om ons te verfrissen en de valiezen uit te pakken. Daarna zijn we nog naar het strand geweest en nadat we ons weer opgefrist en gegeten hadden zijn we allemaal samen naar het stadje geweest en daar mochten we in groepjes van minstens drie rondlopen en op de terugweg naar het hotel zijn we nog even gestopt op zo een permanente kermis of zoiets. Daar hebben we ongeveer 45 minuutjes rondgelopen en hebben we samen met heel de groep gedanst op een dansje dat ze voor de kleine kindjes voordoen. Daarna zijn we gewoon lekker naar ons bed geweest.

Dat was een beetje hoe de eerste dag is verlopen. De volgende dag zijn we naar een pretpark geweest en hebben we enkel ontbeten in het hotel. Van het hotel kregen we 2 pistolets met hesp en/of kaas mee, een flesje water en nog iets van een koek of een stuk fruit. Rond 11 uur konden we dan het pretpark in, daar moest je ook weer minstens per drie rondlopen. Ik heb me echt geamuseerd daar. Er was echte genoeg afwisseling van een dag een uitstap en een dag zwembad en zee. We hebben ook nog een waterpretpark gedaan en dat verliep een beetje hetzelfde als het gewone pretpark buiten dat we s’avonds wel in het hotel aten. We zijn ook nog naar San Marino en het shoppingcenter in Romagna geweest. Zaterdag hadden we de partyboot wat ook heel erg tof was en zondag hadden we nog een soort van afscheidsfeestje in het hotel. De maandagavond vertrokken we dan alweer terug met de bus naar België, dus die dag zijn we gewoon nog naar de zee en naar de stad geweest.

Ik vond het echt superleuk op kamp en heb ook snel vrienden en vriendinnen gemaakt, dus als jij ook alleen op kamp gaat moet je daar echt niet mee inzitten. De moni’s waren ook echt supertof en de hele groep was gewoon top. We werden door de moni’s redelijk vrij gelaten en iedereen in de groep kon daar ook goed mee om, want moest dat niet zo geweest zijn denk ik dat we ook niet zo vrij zouden gelaten zijn. Ik ben echt van plan om nog een keer zo een kamp te doen en zou binnen een paar jaar ook heel erg graag de cursus volgen om ook moni te worden.

Ben jij ook al een keer op Kazou kamp geweest vertel dan zeker een keer over jou ervaringen hiermee. Ben je nog niet op kazou kamp geweest of je gaat binnenkort voor de eerste keer en je hebt nog een aantal vragen mag je die gerust hieronder stellen of een mailtje sturen. Ik had namelijk voor vertrek ook nog heel wat vragen en ik kon echt niet veel vinden op het internet en ik hoop dat ik hiermee een paar mensen kan helpen die net als ik op zoek zijn naar een aantal dingen over hoe het er op een kazou kamp aan toe gaat.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden en hopelijk tot de volgende keer!

Knuffels Lisa

 

 

Plaats een reactie